top of page

הבלוג

טיפים ורעיונות להורים

Geocaching - להוסיף פלפל לטיול השבת

את הקונספט הזה גיליתי לפני יותר משנה, באיזה בלוג אמריקאי. הרעיון הדליק אותי ממש, ושמחתי לגלות שזה קיים גם בארץ! אשמח להכיר גם לכם את ה-Geocaching שהוא סוג של משחק "חפש את המטמון" בינלאומי המבוסס על ניווט לוויני (יענו, GPS).

אז מה הרעיון?

אנשים בכל רחבי העולם מחביאים מטמונים (cache) בכל מיני מקומות. בדרך כלל זה במקומות שבהם יש תצפית עם נוף יפה, או אטרקציה תיירותית כלשהי, אבל כבר נתקלנו גם במטמונים שהוחבאו סתם ברחבי העיר: בגן ציבורי, מתחת לגרם מדרגות וכדומה.

כל מי שמחביא מטמון כזה מתעד את מיקומו באפליקציה הייעודית ומוסיף תיאור המרמז על המחבוא, ולפעמים גם תמונה. המטמון בדרך כלל יכיל דף או פנקס (logbook) וכלי כתיבה, ופריטים קטנים נוספים שמותר לקחת או להחליף בפריטים משלכם. מי שמוצא אמור לתעד את שמו ואת התאריך על הדף, וזה ממש כיף לראות פרטים של אנשים שמצאו את המטמון בעבר.

כדי לבדוק איזה מטמונים קיימים ואיפה, פשוט תחפשו geocaching בחנות האפליקציות ותורידו את האפליקציה החינמית לטלפון. אחרי שתיצרו שם משתמש וססמא, תוכלו לראות על המפה את כל המטמונים באזור שלכם, לחיצה על המטמון תעביר אתכם לפרטים עליו. יש גם כל מיני אופציות בתשלום, אבל אני עוד לא הצלחתי למצוא סיבה טובה להשתמש בהן. :-)

טיפ למתחילים

לפני שאתם רצים לחפש, תבדקו מה האם מישהו אחר חיפש ומצא את המטמון בזמן האחרון. לא תמיד כל מי שמניח מטמון דואג לתחזק אותו, וקורה לפעמים שהם הולכים לאיבוד או נהרסים. אז אם רשום על המטמון שמישהו מצא אותו בזמן האחרון – לכו על זה!!! ואם לא – אולי חבל על המאמץ והאכזבה (בעיקר אם אתם עם ילדים צעירים).

סלנג רלוונטי

DNF – Did Not Find – זה מה שנהוג לכתוב אם לא הצלחתם לאתר את המטמון.

TFTC – Thanks For The Cache – אם מצאתם תהיו מנומסים ותגידו תודה... :-)

אנחנו משפחה שאוהבת מאד לטייל, והנה מקבץ תמונות ממטמונים שאנחנו מצאנו בטיולי השבת שלנו באזור חיפה והצפון:

אז כשאתם מטיילים באזור כלשהו, בין אם זה בארץ או בחו"ל, תיכנסו לאפליקציה ותבדקו האם קיימים מטמונים באזור שלכם. אם כן – תעשו לשם קפיצה ברגל או באוטו, ותחפשו את המטמון. ואם אתם במקרה מתכננים טיול לחו"ל, שווה לבדוק: בפייסבוק יש קבוצות מקומיות של Geocaching שאפשר לקבל בהן המלצות על אתרים מעניינים, ועל מטמונים נחמדים.

הנאה מובטחת! ;-)

| נהנים מהתכנים בבלוג?

הרשמו עכשיו לניוזלטר וקבלו מתנה: קובץ פעילויות קלילות לבית להדפסה שיגרמו להם לתרגל קריאה בכיף!

חיפוש לפי תגיות

פוסטים אחרונים

bottom of page