טיפים ורעיונות להורים

הבלוג

איך עושה דג כחול? להגשים חלום באנגלית

כששמעתי את הסיפור של מיה יהלום , שדומה במידה מחשידה לסיפור שלי, התחברתי אליו מיד. מיה בתהליך של הוצאת ספר בהשראת הבת המתוקה שלה שמופיעה פה בתמונה.

לטובת העניין מיה התניעה קמפיין מימון המונים. ואם חשבתם שזה היה קל... תחשבו שוב. כי זה ממש לא. לשמחתי מיה הסכימה להתראיין לבלוג, ולספר על החוויה שלה. קצת השראה לשנה החדשה...

 

ספרי על עצמך...

אני מיה בלי א' (יש לי שריטה על העניין הזה מגיל צעיר), נשואה לערן ואמא לעומר בת 4.5 וארבל בת שנה וחצי. עד לפני פחות משנה עבדתי בהייטק ועכשיו אני מחפשת כיוון חדש...

בנתיים אני מעסיקה את עצמי בהגשמה של חלום: להוציא לאור ספר ילדים שכתבתי בהשראת בתי הבכורה. הספר נקרא "סיגלית והצבעים באנגלית", והוא מלמד ילדים צעירים את שמות הצבעים באנגלית. הלימוד נעשה דרך סיפורים קצרים בחרוזים שבהם אני משתמשת בצליל של המילה באנגלית כדי ליצור משמעות בעברית. זה טריק שעוזר לזכור את המילים.

 

 

למה דווקא אנגלית?

אנגלית זה משהו שתמיד היה לי חשוב. בתור ילדה, גרה צמוד אלינו משפחה אמריקאית שלא ידעו מילה בעברית. בת השכנים היתה בגילי וביליתי אצלם המון בבית. אז פשוט, דרך משחק משותף של שתי ילדות, לימדנו אחת את השנייה את השפות. בזכותה דיברתי אנגלית מעולה ואפילו עם מבטא... :-)

 

כשנהייתי אמא בעצמי, היה לי מאד חשוב שהילדים שלי ידעו אנגלית. כשהבת הגדולה שלי היתה בת שנתיים וחצי בערך, התחלתי לחפש לה חוג אנגלית. אבל גיליתי שאין חוגים לגיל הזה. אז במקום חוג, ישבתי איתה בזמן ארוחת הערב והמצאתי עבורה כל מיני משחקי מלים. למשל: "את זוכרת את האקווריום שיש לחבר שלנו, טל? נכון שיש לו דג כחול גדול? את יודעת איך הוא עושה? בלו בלו בלו..." הילדה נקרעה מצחוק. או למשל סיפרתי לה על האיש שעומד בקצה המדרגות ולובש אדום. והצעתי לה שנקרא לו לרדת משם: "רד, רד..." וכאלה. בכל יום המצאתי עוד משפטים וראיתי שהיא נהנית מזה וזוכרת את המלים. עם הזמן, המשפטים הפכו לסיפורים קצרים שהייתי חוזרת עליהם בזמן ארוחת הערב.

 

כשנולדה הבת השנייה שלי החלטתי לכתוב את כל הסיפורים, כי יש 11 צבעים וכבר היה לי קשה לזכור את הכל. הייתי כותבת תוך כדי הנקה של הקטנה בלילות... ופתאם נהיה לי ספר. החלטתי להדפיס אותו כמתנה לבת שלי. מצאתי מאיירת לספר, וביקשתי שהדמות הראשית בספר - סיגלית – תהיה דומה לבת שלי, עומר. הדפסתי מהספר 20 עותקים ונתתי אותו כמתנה לבת שלי ולעוד כמה חברים. לשמחתי, קיבלתי עליו תגובות ממש מפרגנות. אנשים סיפרו לי שהילדים שלהם למדו את המלים ממש מהר. ואז פתאם קלטתי שיש לי משהו מיוחד ביד, ורציתי שעוד אנשים יוכלו להנות ממנו.

 

 

אז יש כבר ספר, מה עוד צריך כדי להוציא אותו לאור?

זה לא כל כך פשוט. צריך להבין שיש שם עוד עבודה לעשות כדי להפוך אותו לספר שאפשר למכור בחנויות: הגהה, עריכה לשונית, עיצוב וכו'. פניתי לכמה וכמה הוצאות ספרים, והתאזרתי בסבלנות. לצערי קיבלתי רק תשובות שליליות. החלטתי שאני לא מוותרת. בסופו של דבר סגרתי עם הוצאה קטנה להוציא את הספר לאור באופן פרטי. אבל, זה דורש לגייס סכום כסף די גדול. ואני מזכירה שאני כרגע לא עובדת ועם שתי ילדות קטנות בבית. זה מה שדחף אותי לפתוח קמפיין מימון המונים בהדסטראט. היום אני ממש ימים בודדים ממועד סיום הקמפיין.

 

איך זה לעשות קמפיין מימון המונים? חוויה טובה?

הקמפיין בהד סטארט היה חוויה מטלטלת.

אני אתחיל בלומר שכשפתחתי את הקמפיין לא היה לי שום רקע מוקדם. הסתכלתי קצת על קמפיינים שאחרים עשו ועל ההמלצות באתר, והגדרתי את הקמפיין לפי מה שהבנתי. ההמלצה היא להתחיל את גיוס הכספים במעגל הקרוב ביותר: משפחה, חברים, וחברים של חברים.

זה המקום שלכאורה הכי קל לגייס ממנו את הכסף כי אלו אנשים שברור שיתמכו בך. או שלא.

בואי נגיד ששם חטפתי את המכה הכי חזקה.

 

אני זוכרת שיצאתי בוכה משיחה עם בן משפחה שלא היה מוכן לבקש מהחברים שלו לתמוך בקמפיין כי לא היה לו נעים לבקש מהם תרומה. ואפילו בשביל הילד שלו הוא לא הסכים לרכוש עותק, כי לא היה נראה לו שיש צורך. נורא התאכזבתי שהוא בחר להתעסק בזה, במקום לעזור לי להגשים את החלום שלי.

 

היו חברות טובות, שלא הבנתי למה הן לא קונות את הספר ותומכות בקמפיין. שלחתי להן הודעות שזה דחוף לי עכשיו, בתחילת הקמפיין, ושום דבר לא קורה. התחלתי לספר לעצמי סיפורים, לנסות למצוא צידוקים: אולי היא רבה עם הבעל, אולי המצב הכלכלי שלהם לא משהו עכשיו.

 

פתאם אתה מבין שאתה צריך לאזן את רמת הציפיות שלך מהמשפחה ומהחברים. ואתה בעצמך נמצא על רכבת הרים רגשית מטורפת. אני לא זוכרת שאי פעם חוויתי כזו רכבת הרים רגשית. 

 

דברים מתחילים לזוז...

בסופו של דבר עשיתי עבודה רצינית בוואטסאפ – גם שלי וגם של בעלי – פשוט שלחתי הודעות אישיות לאנשים והצעתי להם לתמוך בקמפיין. ואז דברים התחילו לזוז. זו היתה יציאה מטורפת מאזור הנוחות, אבל זה הביא גם דברים טובים. זה הכריח אותי להיות יצירתית ולחשוב על עוד דרכים לפרסם את הקמפיין. למשל פרסמתי פוסט מאד אישי בפייסבוק שריגש אנשים ששיתפו ותמכו. ובאתי להקריא את הספר בגנים של הבנות שלי, משהו שהפחיד אותי מאד, אבל בסופו של דבר יצא מאד מאד מוצלח והתגובות של הילדים ושל הצוות היו נהדרות. ובעקבות זה כבר יצרו איתי קשר גננות נוספות להפעלה בתשלום.

 

מבחינתי זה היה די מפתיע שאנשים זרים, שבכלל לא מכירים אותי, הרעיפו עליי כמויות של אהבה. פתאם אנשים שלא מכירים אותי רוכשים ותומכים, משתפים בקבוצות וואטסאפ של הגן, ובפייסבוק. היו הרבה אנשים שזה נגע בהם ושאהבו את הרעיון.

 

וואו. נשמע לא פשוט. אז מה הלאה?

כרגע אני לקראת סיום הקמפיין, כבר הגעתי למעל 70% מהסכום. הספר כבר בעריכה, והוא יצא בקרוב. אני מזמינה את כל מי שקורא את הפוסט להיכנס ולתמוך (הנה הלינק).

כרגע אני כותבת ספר נוסף "סיגלית והמספרים באנגלית" ויש לי בראש רעיון לספר שלישי. אני מאד רוצה לראות את זה מצליח, ושעוד אנשים יכירו את הספר. במקביל אני לומדת ליווי עסקים, וחושבת אולי להתמחות בזה, יותר מהצד הטכנולוגי כי אני באה מהעולם של ההייטק.

האם בדיעבד הייתי עושה שוב את קמפיין ההדסטארט? לא בטוח. אבל אני מאד נחושה להוציא את הספר. כי, מה אכפת לי לנסות? הכי הרבה אצליח. 😊

 

 

  הנה שוב הלינק לתמיכה בקמפיין של מיה.

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

| עקבו אחרי

  • Instagram
  • Facebook - White Circle

| גם לכם מגיעה מתנה לחג!

הרשמו עכשיו לניוזלטר וקבלו מתנה:
קובץ פעילויות קלילות לבית להדפסה שיגרמו להם לתרגל קריאה בכיף!

| צרו קשר

youxi עיצוב ובניית אתרים

כל הזכויות שמורות להדס אופיר